Waarom doen wij eigenlijk wat wij doen? Omdat niemand wakker mag liggen van financiële zorgen. Daarom nemen wij uw zorgen waar mogelijk uit handen en geven richting en helderheid aan financiële zaken. Maar waarom? Omdat wij streven naar een gezonde balans in welvaart en welzijn.

Wij doen ons best om persoonlijk en transparant te zijn. Wij zoeken naar samenwerking met onze cliënt en de andere betrokken zorgverleners, zodat we de financiële zorg zoveel mogelijk kunnen integreren.

Persoonlijk contact

Het persoonlijk contact met onze cliënten en hun begeleiders vinden wij belangrijk. We doen het tenslotte samen. De wensen van de cliënt staan hierbij centraal. Samen kijken we vervolgens wat mogelijk is. Dat is precies de reden dat wij graag op huisbezoek gaan. Door elkaar te ontmoeten leren we elkaar beter kennen en zien we elkaars gezicht. Dit maakt dat we meer begrip voor elkaar hebben en dat de drempel lager wordt.

Maar hoe ervaart u dat? Dat is tenslotte waar het om gaat. Onder andere deze vraag stelden wij aan een van onze cliënten en diens begeleider.

Ervaring

“Ik vind het goed dat jullie op huisbezoek komen, omdat het fijn is om elkaar af en toe in het echt te zien. Het is prettig om er een gezicht bij te zien. Dan wordt het persoonlijker. Daardoor kunnen we goede afspraken maken. Door op huisbezoek te gaan is er meer tijd om uitgebreid stil te staan bij de klant. Er is een uur om te praten over de financiën, wensen en eventuele andere vragen.” Op de vraag of er na het bezoek iets is veranderd in het contact, is het antwoord: “Het contact was sowieso al fijn, maar het is prettig om er een gezicht bij te hebben. Het gaat wel om je geld!”

En dat is precies waar het om gaat..“Het gaat wel om je geld”. Een besef dat wij dagelijks hebben en ook moeten hebben. Bij financiële zorgverlening gaat het om de mens en niet om de cijfers.